Klasser

Öppna klasser. Anmälan senast kl. 17:00 vardagar och söndagar kl. 15:45. Avbokning senast kl. 10:00.
Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och har begränsat antalet deltagare till 7 personer.

Yogamatta finns att låna på alla yogapass.


Yinyoga

Yinyoga är en av de lugnaste yogaformerna. Yinyoga är en blandning av yoga, mindfulness och kinesisk medicin. 

Vi utför enkla, mjuka yogapositioner och stannar en längre tid, samtidigt slappnar kroppen av och du vilar i nuet.


Tisdagar kl: 18:15-19:30

Torsdagar kl: 20.00-21.15

Lördagar 30/1, 27/2, 27/3, 24/4, och 29/5 kl: 10:00-11:15.

Ashtanga yoga

Det är andningen och rörelsen (asanas) som binds samman i ett flöde. Systemet av andning och rörelse kallas vinyasa. 

Yogan är fysisk och man blir ordentligt varm. Du bygger upp styrka, smidighet, och fokus genom både stående och sittande positioner. 

Vi avslutar med avslappning.



Måndagar kl. 18.15-19.30.

Vinyasa-yinyoga

Vinyasa är en dynamisk och fritt flödade yoga form.

Ordet Vinyasa betyder flöde. 

Passar dig som vill ha en varierad yogapraktik och utmanas fysiskt och mentalt.

Vi avslutar Vinyasa med yinyoga cirka 25-30 min.




Onsdagar kl. 18.15-19.30.

Soft/mjuk yoga

För dig som gjort lite yoga tidigare, är nybörjare, vill prova på yoga eller en dag då du känner att du behöver mjuk yoga. 

Softyoga är yoga i lugnt och mjukt tempo. 

Vi avslutar med avslappning.


Torsdagar 18:15-19:30.

Restorative yoga

Denna yogaform är en meditativ och terapeutisk form av yoga som handlar om att slappna av och skapa återhämtning, fysiskt mentalt och själsligt.

Ta gärna med dig extra tröja och strumpor då man kan känna sig sval under passet.


Söndagar kl 17:00-18:15.

Hatha yoga

Genom andning, koncentration och fysiska rörelser (asanas) förbinder yogan kroppen med själen, tanken med rörelsen och spänning med vila. 

Klassen består av fysiska övningar, andningsövningar och avslappning. 



Kurser

Kommande kurser

Gravidyoga

Under kursen kommer vi att göra yogaövningar som är anpassade för alla stadier i graviditeten. 

Vi gör stärkande övningar för rygg, ben, armar och sköna mjuka stretch övningar för nacke, axlar och bröstkorg. 

Medveten närvaro – landa i din kropp med din bebis. Vi kommer också använda oss av det yogiska andetaget för att skapa stillhet, lugn och för att släppa på spänningar.

6 tillfällen á 75 minuter.

Yinyogakurs

4 tillfällen á 90 minuter.

Yoga för män

En yogakurs som passar alla
män i alla åldrar, nybörjare
eller erfaren.

Vi går igenom andningsteknik och yogapositioner, för att öka flexibiliteten , balans och styrka i din kropp.

Vi avslutar med avslappning.

4 tillfällen á 60 minuter.